Belgia este a noua țară europeană care implementează „coridorul de urgență” (spațiul liber dintre două benzi de circulație), de la 1 octombrie 2020, pentru a facilita deplasarea vehiculelor de urgență pe drumurile congestionate. În noiembrie 2019, și Polonia a introdus în Codul rutier această procedură.
„Coridorul de urgență” s-a dovedit că reduce timpul de răspuns cu 4 minute și creste ratele de supraviețuire cu 40%. Acesta este deja utilizat în Austria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Luxemburg, Slovenia și Elveția.
Începând cu 1 octombrie 2020, o nouă dispoziție a intrat în vigoare în Codul rutier belgian: coridorul de urgență. Coridorul de urgență poate fi utilizat de vehiculele de urgență atunci când este necesar.
Principiul coridorului de urgență este simplu: în cazul formării unei cozi de autovehicule, pe drumurile cu două benzi de circulație care se deplasează în aceeași direcție, șoferii de pe banda stângă se vor îndrepta cât mai în stânga posibil, iar șoferii de pe banda dreaptă se vor îndrepta cât mai în dreapta posibil. Acest lucru creează un coridor de urgență între cele două benzi de circulație.
Când drumul are mai mult de două benzi de circulație în același sens, șoferii de pe banda stângă se retrag cât mai mult spre stânga, iar cei de pe celelalte benzi se retrag cât mai mult spre dreapta pentru a crea un coridor de urgență lângă banda de circulație din stânga.
Sistemul este un focus al proiectului REVIVE al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor în îmbunătățirea răspunsului după coliziune și a fost prezentat la o serie de reuniuni ale experților internaționali. Proiectul REVIVE se referă la îmbunătățirea reacției post-coliziune și îngrijirea de urgență în Europa.
Sursa: evmarket.ro