TAGRO – noul tractor fabricat în România

TAGRO – noul tractor fabricat în România

În anul Centenarului Marii Uniri a fost lansat TAGRO, noul tractor agricol fabricat în România, după o pauză de mai bine de un deceniu.

Proiectul TAGRO a fost realizat în incinta fabricii IRUM din Reghin, în urma unei investiții de 2.65 milioane de euro și având aportul a 50 de ingineri români.

Acest tractor este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe. TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat.

Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.

Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro.

Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, spune Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.

Caracteristicile TAGRO sunt următoarele:

  • Motor FPT 86, 95, 102 CP
  • Norma de poluare: Stagiu IV final
  • Capacitate cilindrică: 3 387 cm³
  • Putere: 102 Cp ( 75Kw )
  • Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm
  • Filtru de aer: uscat
  • Rezervor combustibil: 110 l
  • Rezervor AdBlue: 20 l
  • Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
  • Inversor mecanic
  • Blocare diferențial: electrohidraulică
  • Tracțiune: 4 x 4
  • Cuplare tracțiune 4 x 4: electrohidraulică
  • Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.
  • Debit pompă hidraulică: 60 litri / min
  • Capacitate de ridicare în tiranți spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift
  • Cuple hidraulice spate: 2 perechi
  • Certificată ROPS și FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranță, scaun pasager cu centură, girofar, ștergătoare cu spălator parbriz față/spate, geam spate cu degivrare
  • Aer condiționat
  • Oglinzi retrovizoare
  • Faruri de lucru: 2 față / 2 spate
  • Echipare radio

Tractorul poate fi vizionat în cadrul târgului INDAGRA (31 octombrie – 4 noiembrie) – platforma V5, Romexpo.

 

Sursa: digi24.ro

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *